ni kanske tror...

att jag e en dum blondin som inte bryr sej om annat än mitt utseénde o av vad som e nyaste modet, ligger sjuukt mkt efter i skolan och inte bryr mej ett skit?
men det är fel!
jag bryr mej, jag är smart, jag visar det bara inte.
varför? frågar ni säkert då, men det är som att jag bara kopplar bort hjärnan ibland, vet inte varför, men just då, bryr jag mej bara om det.
men till exempel när jag e ute och går med min brorsa då snackar vi ofta om skolor, politik eller världs problem eller något sånt, vilket jag tycker är skit kul rent av, jag är en ren vänster jag bryr mej om miljön och har en jävla massa idér att komma med till massa olika saker, så om ngn kallar mej fjortis eller idiot så blir jag faktist väldigt sårad... för jag är inte det, jag är smart jag bryr mej om skolan jag bryr mej om miljön och jag bryr mej om andra människor!
det är klart det är helt okej om det e min familj o sånt, för jag vet att farsan o brorsan brukar driva med mej, vilket jag oftast garvar ihjäl mej över, dom är roliga på min bekostnad men det är min familj alltså helt okej.
men sen när det kommer till andra som jag snackar med på msn o sånt som inte vet vem jag e kan ju fan inte kalla mej dum bara för att jag inte förstår något dom säger, jag skiter fullständigt i vad du har för märken på tröjan eller hur mkt den kostade, man kan ju bry sej om ngt viktigt ist?
t.ex jorden, miljön?
det låter så nördigt, men det är faktiskt inte det, det handlar om att bry sej om sin framtid?
right?
ja juste! så kalla mej inte dum, korkad, trögfattad!
för det är jag inte, jag lovar om ni skulle börja snacka med mej om typ miljön/politik så skulle jag flyta på rejält!
jag lovar er!
hoppas ni fattar, det jag igentligen ville komma fram med är:
jag är ingen dum blondin, jag har IQ och bryr mej om världen!




Kommentarer
Mathilda Schwartz

fiin blogg :)

Hur mår du? :)

2011-01-17 17:54:15
URL: http://mmathildaschwartz.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0